TI - تبیین استراتژی های موقعیت‌یابی بنگاه‌های اقتصادی JO - مدیریت فردا JA - مرکز پژوهشی مدیریت راهبردی فردا LA - fa SN - 2228-6047 AU - محمد رضا حمیدی زاده AU - فرید ترهنده AD - مديريت بازرگانی دانشگاه شهيد بهشتی تهران AD - دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 1393 PY - 1393 VL - 30 IS - 1 SP - 1 EP - 10 KW - موقعیت یابی رهبری هزینه استراتژی تمایز استراتژی تمرکز DO - N2 - هدف این تحقیق شناخت و تبیین استراتژی های موقعیت بنگاه ها و نیز ارایه ی مدل ارزیابی موقعیت یابی استراتژیک بنگاه های اقتصادی است.این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است که مدلی دو بعدی را در ابعاد استراتژی عمومی و موقعیت‌یابی طراحی و ارزیابی می کند. نمونه تحقیق 67 نفری از جامعه آماری 130 نفر از کارکنان و فروشندگان شرکت پارت برق ایرانیان انتخاب گردید و در نهایت 56 پرسشنامه تکمیل و جمع آوری گردید. پرسشنامه میان افراد آگاه از مسایل درون و بیرونی سازمان توزیع گردید. در نهایت فرضیه اصلی تحقیق یعنی وجود رابطه ی معنادار میان مدل استراتژی های عمومی پورتر با مدل موقعیت یابی استراتژیک و فرضیات فرعی شامل رابطه ی معنادار میان رهبری هزینه با موقعیت یابی استراتژیک محصول و بنگاه ، رابطه ی معنادار میان رهبری تمایز و موقعیت یابی استراتژیک محصول و بنگاه ، رابطه ی معنادار میان تمرکز و موقعیت یابی استراتژیک محصول و بنگاه ، مورد تایید قرار گرفتند . UR - http://rimag.ir/fa/Article/24415 L1 - http://rimag.ir/fa/Article/Download/24415 TY _ JOURId - 24415