@article{ author = {حسن درویشandرضا رسولی andحسن مبارکیandپیر حسین کولیوند}, title = {طراحی و ترسیم نقشه استراتژی بیمارستان خاتم الانبیاء از منظر مدیران و سرپرستان بخش های این بیمارستان}, journal = {مدیریت فردا}, volume = {13}, number = {41}, page = {1-10}, year = {1394}, publisher = {مرکز پژوهشی مدیریت راهبردی فردا}, issn = {2228-6047}, eissn = {2228-6047}, doi = {}, abstract = {با آنکه امروزه بسیاری از سازمان ها، در فرایند برنامه ریزی استراتژیک خود ،از روش کارت امتیازی متوازن به منظور حصول اطمینان از اجرای موفق استراتژی های تدوین شده استفاده می کنند، اما بررسی ها نشان می دهد عدم ترسیم روابط علت و معلولی بین چهار منظر رایج در کارت امتیازی متوازن(منظر رشد و یادگیری،منظر فرایند،منظر مشتری ومنظر مالی) می تواند سبب شود مدیران سازمان درک درست و جامعی از امکان ارتباط و هم افزایی بین مناظر چهارگانه نداشته باشند و این امر می تواند آنها را به سمت آزمون و خطا و اتلاف منابع و عدم تحقق استراتژی ها در زمان های مورد انتظار سوق دهد. با توجه به مسئله مذکور، هدف تحقیق حاضر این است تا نقشه استراتژی بیمارستان خاتم که جزو سازمان های مهم زیر مجموعه سازمان دولتی بنیاد شهید است را طر احی و ترسیم نماید. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق توصیفی - پیمایشی استفاده شده است.در این تحقیق از بین مدیران و سرپرستان بخش های مختلف بیمارستان خاتم،نمونه ای به حجم 103 نفر انتخاب شد ،و روابط مفروض بین چهار منظر کارت امتیازی متوازن به کمک پرسشنامه ای حاوی 26 سوال مورد بررسی قرار گرفت.نتایج بدست آمده نشان داد بین تمامی مناظر کارت امتیازی متوازن به استثنای دو منظر مشتری و مالی روابط معناداری وجود دارد. در خاتمه به مسئولین بیمارستان خاتم الانبیاء پیشنهاداتی برای برقراری رابطه بین دو منظر فاقد ارتباط و بهره گیری از روابط معنادار بین مابقی مناظر ارائه گردید.}, keywords = {}, title_fa = {طراحی و ترسیم نقشه استراتژی بیمارستان خاتم الانبیاء از منظر مدیران و سرپرستان بخش های این بیمارستان}, abstract_fa = {با آنکه امروزه بسیاری از سازمان ها، در فرایند برنامه ریزی استراتژیک خود ،از روش کارت امتیازی متوازن به منظور حصول اطمینان از اجرای موفق استراتژی های تدوین شده استفاده می کنند، اما بررسی ها نشان می دهد عدم ترسیم روابط علت و معلولی بین چهار منظر رایج در کارت امتیازی متوازن(منظر رشد و یادگیری،منظر فرایند،منظر مشتری ومنظر مالی) می تواند سبب شود مدیران سازمان درک درست و جامعی از امکان ارتباط و هم افزایی بین مناظر چهارگانه نداشته باشند و این امر می تواند آنها را به سمت آزمون و خطا و اتلاف منابع و عدم تحقق استراتژی ها در زمان های مورد انتظار سوق دهد. با توجه به مسئله مذکور، هدف تحقیق حاضر این است تا نقشه استراتژی بیمارستان خاتم که جزو سازمان های مهم زیر مجموعه سازمان دولتی بنیاد شهید است را طر احی و ترسیم نماید. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق توصیفی - پیمایشی استفاده شده است.در این تحقیق از بین مدیران و سرپرستان بخش های مختلف بیمارستان خاتم،نمونه ای به حجم 103 نفر انتخاب شد ،و روابط مفروض بین چهار منظر کارت امتیازی متوازن به کمک پرسشنامه ای حاوی 26 سوال مورد بررسی قرار گرفت.نتایج بدست آمده نشان داد بین تمامی مناظر کارت امتیازی متوازن به استثنای دو منظر مشتری و مالی روابط معناداری وجود دارد. در خاتمه به مسئولین بیمارستان خاتم الانبیاء پیشنهاداتی برای برقراری رابطه بین دو منظر فاقد ارتباط و بهره گیری از روابط معنادار بین مابقی مناظر ارائه گردید.}, keywords_fa = {کارت امتیازی متوازن منظر رشد و یادگیری منظر فرایندها منظرمشتری منظر مالی نقشه استراتژی برنامه ریزی استراتژیک}, URL = {rimag.ir/fa/Article/24451}, eprint = {rimag.ir/fa/Article/Download/24451},