بررسی میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر اثربخشی یادگیری الکترونیکی و آمیخته در آموزش سازمانی
محورهای موضوعی : مدیریت دانش
1 - دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
کلید واژه: آموزش سازمانی , یادگیری الکترونیکی , اثربخشی آموزشی ,
چکیده مقاله :
سازمانها و موسسات در دنیای کنونی نیازمند مدیران و پرسنل تحصیل کرده و ماهری هستند که ضمن برخورداری از دانش بروز، قدرت تصمیم گیری داشته و بتوانند با تکیه بر توانایی در اندیشه و عمل و برقراری ارتباط با دیگران، تصمیمات خود را اجرایی نموده و همگام با انجام بهینه امور از طریق تصمیمات تخصصی و بروز، فرایند جانشین پروری برای نسل آتی را نیز در دستور کار قرار دهند که این موضوع با توجه به شرایط زندگی خصوصی و کاری امروزی دیگر در کلاس های فیزیکی صرف و یا کارآموزی تطویل المدت میسر نخواهد شد؛ بعبارتی می توان گفت روشهای آموزشی سنتی دیگر به تنهایی ، پاسخگوی جهان متغیر و متحول امروز نیست و ضرورت دارد فضای یادگیری الکترونیکی در سازمان ها نهادینه گردد. این پژوهش به دنبال بررسی میزان اثربخشی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانهاست که با استفاده از روش کمی و رویکرد زمینه یابی (پیمایشی) انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه بوده و بمنظور گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ها در بین پرسنل استان تهران بانک ملت توزیع و اطلاعات گردآوری شده در قالب نرم افزار SPSS تحلیل گردید. نتایج پژوهش حاضر، بیانگر آنست که عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی و آمیخته آموزش غیررسمی سازمانها که شامل 5 بخش مدیریت آموزشی ، محتوای آموزشی ،شرایط مدرسان ، شرایط فراگیران و روشهای آموزشی می باشند ، مورد تایید پاسخگویان بوده و پاسخ ها نشانگر اینست که انجام آنها به نحو مطلوب ، تاثیر بسزایی در اثربخشی آموزش سازمانی خواهد داشت.
Organizations and institutions in the current world require well-trained and skilled managers and personnel who, while being knowledgeable, have the power to make decisions and can make their decisions based on the ability to think and act and communicate with others, and in line with Making optimal decisions through special decisions and upgrades will put the success of the next generation on the agenda, which will not be possible due to the current conditions of private life and today's work in physical classes or full-time apprenticeships. In other words, traditional teaching methods alone can not respond to the changing and changing world of today, and the e-learning environment needs to be institutionalized. This research seeks to investigate the effectiveness of effective factors on e-learning in organization training, which has been conducted using quantitative approach and survey approach. The data gathering tool was a questionnaire and in order to collect information, questionnaires were distributed among staff of Tehran Mellat province and the data were analyzed using SPSS software. The results of this study indicate that the factors influencing e-learning and the combination of informal education of organizations, which include 5 educational management departments, educational content, instructors 'conditions, learners' conditions and educational methods, are confirmed by respondents and their responses indicate that their performance Ideally, it will have a significant impact on the effectiveness of organizational education.