تجزیه و تحلیل استراتژی کسب و کار صنعت پرداخت الکترونیک، منطبق با پالت راهبرد
محورهای موضوعی : مدیریت استراتژیکامین صحرائی 1 , علیرضا معینی 2 *
1 - مهندسی پیشرفت
2 - دانشگاه علم و صنعت
کلید واژه: پالت راهبرد صنعت پرداخت الکترونیک استراتژی کسب و کار,
چکیده مقاله :
درفضای کسب و کار کنونی با افزایش تغییرات و نوسانات محیطی ناشی رقابتیتر شدن بازارها و تسریع روند بیثباتی محیط، مدیران و بالتبع آن سازمانها در معرض چالشهای گوناگونی قرار دارند. تأثیر عومل محیطی نظیر عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و ... موجب میگردد که ضمن تأثیر بر مدیران و بروز خطا و گمراهی در تصمیمات، اثرات عمده در موفقیت و یا شکست سازمانها داشته باشد. پالت راهبرد ارائه شده توسط مارتین ریوز در مؤسسه استراتژی گروه مشاوره بوستون بر این نظریه استوار است که رویکرد استراتژی عام برای همهی موقعیتها وجود ندارد. انتخاب رویکرد صحیح نیز بدلیل وجود ابزارهای متنوع هیچگاه تا به این اندازه دشوار نبوده است. در برابر این آشفتگی، پالت راهبرد با وجوهی که مطرح مینماید سعی برآن دارد تا به تفکیک ابزارها، متناسب با محیطهای گوناگون بپردازد. هدف این پژوهش پاسخ به این پرسش میباشد که راهبرد مناسب برای کسب وکار پرداخت الکترونیک بالاخص در حوزه پایانههای فروشگاهی منطبق با دسته بندی ارائه شده توسط پالت راهبرد چیست؟ و همچنین رویکرد مناسب جهت نیل به موفقیت در این حوزه از صنعت پرداخت الکترونیک کدام است؟ بر این اساس شاخصهای ارائه شده برای تمامی محیطهای پالت مورد سنجش قرار گرفت. جهت بررسی هدف تحقیق گردآوری اطلاعات از دو بخش صورت پذیرفت. در بخش کیفی تحقیق از شیوهی مصاحبهی نیمه ساختاریافته با خبرگان صنعت و در بخش کمی از اطلاعات سریهای زمانی تراکنشها و تحلیلهای آماری استفاده گردیده است. نتایج بدست آمده از تحلیل جایگاه کسب و کار پایانههای فروشگاهی در صنعت پرداخت الکترونیک، محیط انطباقی پالت راهبرد را تجویز مینماید و رویکرد اصلی را در کاهش زمان برنامهریزی تا اجرا و تمرکز برمطالعه رفتار رقبا و نوآوری بیان میدارد.
In today's business environment, with increasing environmental changes and fluctuations resulting from more competitive. The impact of environmental indicators such as political, economic, social, cultural, and legal etc. has a major effect on the success or failure of organizations, while affecting managers and making mistakes in decisions markets and accelerating the environment's instability, managers and their organizations are facing a variety of challenges. The strategy palette provided by Martin Reeves at the Boston Consulting Group Strategy Institute is based on the theory that there is no general strategy approach for all situations. The choice of the right approach has never been so difficult for many different tools against this turmoil. the strategy palette, by expressing some dimensions, tries to distinguish between tools that fit for different environments The purpose of this research is to answer these questions," what is the proper strategy for Electronic Payment Industry especially in the field of POS facilities that is consistent with the category provided by the strategy palette And what is the proper approach to success in this area of electronic payment industry? Accordingly, the indicators presented for all pallet environments measure to investigate the purpose of the study, information collect from two parts. In the qualitative part of the research, the semi-structured interview methodology were used by industry experts and in the small part of the time series of transaction data and statistical analyzes use The results obtained from the analysis describe the environment as "adaptive”, and consider the main approach in reducing scheduling time to implementation And the focus is on analyzing competitor behavior and innovation as the main technique.
BSC Basic. Balanced Score Card Institute, 2017
. Damanpour, Fariborz. "Organizational Size and Innovation." SAGE, 1992
. Reeves, Martin, Claire Love, and Philipp Tillmans. Your Strategy Needs a Strategy. Harvard Business Review, 2015
. Reeves, Martiub, Knut Haanaes, and Sinha Janmejaya. "Navigating The Dazens of Diffrent Strategy Options." (Harward
Business Review) 2015. Sandra, Miles Jeanquart, and Mark Van Clieaf. "strategic fit: key to growing enterprise value through organizational capital." Business Harizons, 2016.
Sigvaldadóttir, Auður , and Alexandra Taylor. Rethinking Competitive Strategy in Mature Industries. Lund University, 2016.
"The Herfindahl-Hirschman Index: A Concentration Measure Taking the Consumer's Point of View ." (SAGE Journals) 1995.
ارباب, حمیدرضا. "مفهوم کشش." In تئوری و مسائل اقتصاد خرد, by دومینیک سالواتوره. تهران: نشر نی, 1385.
عباسی بنی, فاطمه, و نظری محسن. “بررسی رقابت و تمرکز در صنعت بیمه و تعیین استراتژِیهای رقابتی مناسب.” (دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، نشریه مدیریت کسب و کار) 1396.
فاضل, رضا. ارل ببی، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. سمت, 1386.
کریمی, صدیقه, نصر احمدرضا. "روشهاي تجزیه و تحلیل دادههاي مصاحبه." (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) 1392.