ارائه مدل برندسازی مشترک در صنعت بانکداری مدرن با رویکرد نظریه داده بنیاد
معصومه غفاری چراتی
1
(
دانشجوي دکتري مديريت بازرگاني، گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
)
علیرضا روستا
2
(
دانشگاه آزاد اسلامی
)
فرزاد آسایش
3
(
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد شهر قدس، تهران، ایران
)
نادر غریب نواز
4
(
استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
)
کلید واژه: برندسازی مشترک, بانکداری, تئوری داده بنیاد,
چکیده مقاله :
هدف: هدف نهایی پژوهش، ارائه مدلی برای برندسازی مشترک با توجه به ساختار بانکداری مدرن در عصر جدیدکشور ایران است تا از این راه بتواند نیازهای رو به رشد در زمینه بانکداری مدرن و دیجیتال را پوشش دهد. در این پژوهش، برای دستیابی به مدل برندسازی مشترک از روش کیفی تئوری داده بنیاد استفادهشده است که مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات در این روش، انجام مصاحبه¬های نیمه ساختاریافته با افراد آگاه و متخصصان فعال در حیطه موضوعی موردنظر است. نمونه¬گیری مورد استفاده در این مقاله، از نوع نمونهگیری نظری بوده است. یافتهها: پس از انجام مصاحبه¬ها با خبرگان فعال در حوزه مورد مطالعه و جمعآوری اطلاعات میدانی، کدهای بهدستآمده در بخش¬های مختلف، تجزیهوتحلیل و واکاوی شده و پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این مقاله بهدستآمده است. مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علّی، شرایط مداخله¬گر، راهبردها و در نهایت، پیامدها و نتایج حاصل از برندسازی مشترک تشکیلشده است. هرکدام از این شرایط و عوامل تشکیلدهنده مدل دارای متغیرها و مقوله¬هایی هستند که توجه به آنها تحقق هدف نهایی برندسازی مشترک را موجب می¬شود.مدل ایجاد شده در این پژوهش میتواند بینش عمیقی را در راستای توسعه سیستم بانگداری مدرن و هوشمند در عصر فناوریهای دیجیتال ارائه نماید.
چکیده انگلیسی :
The final goal of the research is to provide a model for joint branding according to the structure of modern banking in the modern era of Iran, so that it can cover the growing needs in the field of modern and digital banking. In this research, in order to achieve the joint branding model, the qualitative method of foundation data theory has been used, and the main basis for collecting information in this method is to conduct semi-structured interviews with knowledgeable people and active experts in the desired subject area. The sampling used in this article was theoretical sampling. After conducting interviews with active experts in the field under study and collecting field information, the codes obtained in different sections were analyzed and analyzed, and after three steps of open, central and selective coding, the final model was obtained by the researchers of this article. . The final model consists of the sum of the central category, causal conditions, intervening conditions, strategies and finally, the consequences and results of joint branding. Each of these conditions and factors that make up the model have variables and categories that pay attention to them to achieve the ultimate goal of joint branding. The model created in this research can provide a deep insight into the development of a modern and intelligent banking system in the era. Provide digital technologies.