بررسی تأثیر رضایت کارفرما بر پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک با میانجی گری اعتماد کارفرمایان کارگاه های کسب و کار کوچک شهرستان شازند
محورهای موضوعی : مدیریت تکنولوژیفتانه یاراحمدی 1 * , رضا بادرستانی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه ملایر،ایران
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه ملایر، ایران
کلید واژه:
چکیده مقاله :
هدف: پژوهش حاضر با هدف « بررسی تأثیر رضایت کارفرما بر پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک با میانجی گری اعتماد کارفرمایان» انجام شد ضرورت: باتوجه به اینکه فلسفه و رسالت اصلی مدیریت دولتی تامین منافع و مصالح عموم جامعه است، بنابراین همه مردم و شهروندان بعنوان مشتری در سازمانهای دولتی قلمداد می شوند( نعیم و همکاران،2019) در این راستا نقش کیفیت خدمات الکترونیک بعنوان یک عامل موثر و تعیین کننده در برقراری ارتباط نزدیک بین سازمانها و مشتریان، انکارناپذیراست روش شناسی: این پژوهش که ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی بود و بین 291 نفر از کارفرمایان کارگاه های کسب و کار کوچک شهرستان شازند بررسی شد. برای جمع آوری داده های موردنیاز از پرسشنامه های پاسخگویی هاچوارتر و همکاران (2004)، اعتماد پاین (2003)، رضایت مشتری رجبی و همکاران (1393)، کیفیت خدمات الکترونیک ریتا همکاران (2019) استفاده گردید و با استفاده از نرم افزار 24 Spss و با روش رگرسیون و آزمون سوبل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: نتایج به دست آمده نشان داد که رضایت کارفرما بر پاسخگویی و کیفیت خدمات الکترونیک با میانجی گری اعتماد کارفرمایان کارگاه های کسب و کار کوچک شهرستان شازند تأثیری ندارد نتیجهگیری: امروزه کیفیت خدمات به منظور اندازه گیری عملکرد سازمان خدماتی، یک شاخص حیاتی به شمار می رود. همچنین بنابر نظر بسیاری از کارشناسان، مهم ترین شاخص تأثیرگذار بر سازمان¬های خدماتی، میزان کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان می باشد و الزاما رضایت و اعتماد کارفرما نمی تواند در بهبود آن اثرگذار باشد، بلکه ماهیت خود خدمات که باید با کیفیت به مشتریان ارائه شود مهم است.
Objective: The present study was conducted with the aim of "Investigating the effect of employer satisfaction on the responsiveness and quality of electronic services mediated by employer trust". Methodology: This study, which was applied in terms of purpose and descriptive in terms of method, was a survey and was conducted among 291 employers of small business workshops in Shazand city. To collect the required data, the questionnaires of Hachwarter et al. (2004), Etemad Payne (2003), Rajabi et al. (2014), and Rita et al. (2019) were used, and they were analyzed using Spss 24 software and the regression method and Sobel test Conclusion: The results showed that employer satisfaction does not affect the responsiveness and quality of electronic services mediated by employer trust in small business workshops in Shazand city. Originality: This article is taken from the thesis of Mr Reza Baderstani.